Hondendroom

De voordeur van de buurvrouw (in Frankfort) stond open. Ik zag al haar spulletjes opgestapeld staan en begreep dat ze zou gaan verhuizen, waarschijnlijk naar een verpleeghuis. Haar hond, met wie ik vaak enige woorden wisselde, kwam op mij af, maar de buurvrouw zelf was nergens te bekennen. Ze was zeker weer in haar nachtjapon de straat op gegaan. Ik had het gevoel dat ik haar op het station moest zoeken. De hond liep met me mee. Daar vonden we haar; zij had het zich inderdaad gemakkelijk gemaakt in een weggerangeerde slaapwagen. Ik ging op zoek naar een autoriteit die iets aan de situatie kon doen, maar vond er geen.
De hond was nog steeds bij me. Zou ik hem houden? Dat wilde ik wel, maar …
Toen ging de wekker.

1 reactie

Opgeslagen onder Dieren, Dromen

Een Reactie op “Hondendroom

  1. (Geredde reacties:)
    Geplaatst door: Bob | 29 september 2010 om 9:42
    Het barst weer van de symbolen en rechtstreekse aanwijzingen.
    Emigrant, mocht je zelf nog eens oud en eenzaam in een (symbolische) slaapwagon op een rangeerterrein belanden, dan zijn wij er altijd nog, nooit te beroerd om raad te geven of een bijdehandte opmerking te plaatsen!
    —————————————–
    Geplaatst door: Marjan | 29 september 2010 om 11:07
    Had je niet al eerder een hondendroom? Ja, ik heb hem al, over Hector.
    Mocht je in het scenario dat Bob hierboven zo lief voor je schetst, inmiddels daadwerkelijk een hond hebben, dan mag die hond bij mij komen wonen.
    —————————————–
    Geplaatst door: Tham | 29 september 2010 om 14:27
    Pffff dacht dat het echt was..*hamer*.. en wilde net zeggen dat je de buurvrouw ook maar in huis moest nemen, haha… nu lees ik Bob en Marjan hun reacties en schiet daverend in de lach.. nou Emi, je weet waar jij en je hond later terecht kunnen.. je bent een bevoorrecht mens ;))
    —————————————–
    Geplaatst door: emigrant | 29 september 2010 om 17:12
    Dat wordt dus pendelen, als bejaarde, tussen Leipzig Hbf. en Geldermalsen.
    —————————————–
    Geplaatst door: assyma | 1 oktober 2010 om 13:51
    dacht net als tham dat het echt was
    tot je me wakker maakte;-)
    ben je bang voor de ouderdom?
    niet doen…
    —————————————–
    Geplaatst door: Leo | 1 oktober 2010 om 14:52
    Dat moet nogal een bijzondere buurvrouw zijn dan dat je er zo over droomt. Mijn buurvrouw is zodanig uitgemonsterd dat ik niet moet denken aan haar in nachtpon. Dan neem ik die hond liever mee…
    —————————————–
    Geplaatst door: emigrant | 1 oktober 2010 om 17:39
    Die buurvrouw was al een flink eind de zeventig en toenemend dement. Ze was al een keer in nachtjapon op straat aangetroffen, wat in Frankfort niet zonder gevaar is.
    Dat verhinderde haar niet, haar hele omgeving te domineren, vooral haar ongetrouwde zoon die nog bij haar inwoonde.
    —————————————–
    Geplaatst door: Leo | 2 oktober 2010 om 8:59
    @Emigrant – Dan lijkt ze dus op die buurvrouw hier….maar dan zonder zoon en hond…

Reageer

