On the road 1

Ben even weg, de kant van Zuid-Duitsland en Oostenrijk op. Bestemmingen in principe onbekend. Het enige vaste punt is Oberammergau, waar ik de passiespelen zal bijwonen. Nee, ik ben niet katholiek geworden, maar het leek ongeveer het barbaarste dat je kunt doen zonder naar Turkmenistan te hoeven. Een vriend van mij had mooie kaartjes, dus vooruit. Onavontuurlijk blijft het, zo’n korte vakantie; ik zal geen neusbeer en geen kannibaal ontmoeten en denk dan ook niet dat er een blog in zit.

1 reactie

Opgeslagen onder Duitsland, Persoonlijk

Een Reactie op “On the road 1

  1. (Geredde reacties)

    AUTHOR: Leo     DATE: 08/07/2010 08:38:40 AM
    Juist over dat gebied is wel iets te schrijven. Mooie omgeving. Garmisch om de hoek, net als het uiterst fraaie (maar volstrekt idiote) Neuschwanstein. Oostenrijk is prachtig en mooi, de schnitzels zijn er heerlijk en de dames die bedienen voorzien van ingebouwde airbags. Hoeveel leuker dan in een of andere zandbak kijken naar het verleden. Leef in het heden. Biedt veel meer blogimpulsen m.i.. Veel plezier!
    —–
    AUTHOR: Bob     DATE: 08/09/2010 09:38:14 AM
    A propos Oberammergau.

    Bald kommt der Hans zurück,
    freut sich die Lies.
    Ob er aber über Oberammergau,
    oder aber über Unterammergau,
    oder aber überhaupt nicht kommt,
    ist nicht gewiss.

    (Ik heb een paar weken geleden een pianoboek voor lied-begeleiding gekocht, daar staat dit liedje in.)
    —–
    AUTHOR: Marjan     DATE: 08/10/2010 05:02:54 PM
    Bestemming in principe onbekend. Dan is het al een heel stuk avontuurlijker dan wat ik gedaan heb.
    Zit je niet in het rampgebied met overstromingen en zo?

    —–
    AUTHOR: Xiwel     DATE: 08/11/2010 01:54:46 AM
    @Bob: Ik heb alleen die middelste zin bij Duitse les gehad. In 2000 ben ik dus maar door Oberammergau en Unterammergau gefietst om van dat keuzeprobleem af te zijn. 🙂

    Ik meen me nog te herinneren dat Oberammergau aan de Romantische straat was, dus lekker kitscherig.
    —–
    AUTHOR: emigrant     DATE: 08/14/2010 08:10:56 PM
    Haha dat liedje, Bob! Het wil haast niet meer uit mijn kop. Er bestaat ook nog Oberau.
    Een prachtige week gehad, met schitterend weer en zonder rampen. Eén regendag slechts, in Innsbruck, maar daar is binnenshuis ook veel te doen. Beieren is wel echt buitenland voor mij; Oostenrijk wat minder. Oostenrijkers kunnen koffie zetten en taarten bakken; Duitsers alleen taarten bakken.
    Van Ludwig de Gekke slechts één slotje gezien, Linderhof, klein maar ook behoorlijk getikt. Een eenpersoonsslotje met heel veel goud en pronk; ik denk dan: een IKEA-bed is toch ook goed? En een kunstmatige grot voor privé-Wagneruitvoeringen. Waar je maar zin in hebt. Die kant van Duitsland zal ik wel nooit begrijpen.

Reageer

