Het raadsel van de kou

In November draag ik lichte herfstkleding en voel ik me nog zonnig; nu draag ik winterkleren en heb het koud. Allicht, zal iemand zeggen, het is nu kouder. Maar is dat wel zo? Bij dit sneeuw- en vriesweer ga ik nauwelijks de straat op. Ik spring alleen van huis naar huis, van gebouw naar gebouw. Daardoor is mijn hele dag behaaglijk, want het is overal ruim 20˚ Celsius, dus net zo warm als in mei/juni zonder verwarming. Maar koud heb ik het toch nog. Het koud hebben is blijkbaar een activiteit van de ziel.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Klimaat, Persoonlijk

Reageer

