Droom van redding

Ik liep met mijn vrienden R. en B. door een voorstadlandschap. Ineens zag ik hoe een klein kind, een baby nog, in het water viel. Ik riep: “Help! Help!” maar er kwam niemand. R. en B. waren er ineens ook niet meer. Toen dacht ik: Ik kan het er toch ook zelf uithalen, en dat deed ik. Het was helemaal niet moeilijk: het water was helder en nog geen meter diep. Nadat ik had vastgesteld dat het kind nog ademde bracht ik het naar de huizen, waar het waarschijnlijk vandaan kwam. Eigenlijk had ik verwacht, daar met grote vreugde te worden ontvangen, maar dat was niet zo. De moeder van het kind was er helemaal niet; een andere vrouw nam het in ontvangst, alsof het vanzelfsprekend was.
(Dat kindje, was ik dat ook?)

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Dromen

Reageer

